Catastrofă educațională în mediul rural ieșean!
* 60 la sută dintre elevii ieșeni care învață la țară n-au reușit să ia nota 5 la Simularea Examenului de Evaluare Națională! * 37,7% dintre aceștia au obținut note între 1 și 3,99!
Rezultatele simulării Evaluării Naționale, desfășurate luna trecută, la Iași, demonstrează faptul că elevii s-au pregătit mai mult, în comparație cu simularea din ianuarie 2023. Astfel, la proba de limba și literatura română, 5.757 din cei 7.650 de elevi prezenți au obținut note egale sau mai mari decât 5,00, reprezentând un procent de 75,25% promovare, cu 7,46% peste rezultatul înregistrat la simularea din luna ianuarie 2023, cu 4,93% peste procentajul înregistrat la simularea ME din luna martie 2022 și similară celei înregistrate la nivel național la simularea ME din luna martie 2023, de 75,30%.
Totuți, rezultatele la disciplina matematică arată faptul că 79,08% dintre elevii din mediul urban au promovat, în timp ce doar 40,28% dintre elevii din mediul rural au obținut notă de trecere la această disciplină.
Prin urmare, un procent de 20,92% al elevilor din mediul urban nu au promovat și mai mult de jumătate, 59,72%, dintre elevii din mediul rural nu au avut notă de trecere la simularea examenului la disciplina matematică (2,41% dintre elevii din mediul rural au obținut note între 1 și 1.99; 12.37% au obținut note între 2 și 2.99; 22,97% dintre elevi au obținut note între 3 și 3.99; iar 21,97% dintre elevi au obținut note între 4 și 4.99). „Decalajul dintre cele două medii de rezidență se menține constant și în contextul simulării organizate de ME, cu o diferență de aproape 40%. La proba de matematică, 115 elevi din județul Iași au obținut nota 10, dintre care 113 din mediul urban și 2 din mediul rural. De asemenea, 9 unități de învățământ au obținut un procentaj de promovare de 100% la această disciplină. Pentru elevii din mediul rural, este necesară menținerea unui program diferențiat de pregătire pentru elevii ce se situează, ca nivel de cunoștințe / competențe, sub pragul minim de promovare a examenului”, au transmis reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Iași.
La limba și literatura română, la simularea din martie, 90,16% dintre elevii prezenți din mediul urban au reușit să promoveze examenul, spre deosebire de elevii din mediul rural, care au promovat într-un procent de 61,14% simularea. Așadar, 38,86% dintre elevi din mediul rural și doar 9,84% dintre elevii din mediul urban nu au reușit să promoveze examenul la această disciplină.
Sabina PANCU