Sute de elevi din județul Iași abandonează, an de an, școala
400 de elevi din zona rurală a Iașului au abandonat școala în cursul anului școlar trecut, cu 110 mai mulți decât în anul școlar 2020-2021 și cu 211 în plus comparativ cu anul școlar 2019-2020. Iar cifrele cresc, din păcate, de la an la an, în lipsa unei reacții din partea Guvernului.
Cea mai mare rată de abandon școlar se înregistrează la învățământul gimnazial, unde 218 copii din mediul rural și 87 din mediul urban au renunțat la școală.
La învățământul primar, 72 elevi din mediul rural au renunțat la școală, iar din mediul urban, 36 elevi. Dintre cei care urmau studiile liceale, 4 elevi locuiau în mediul rural și 7 elevi în mediul urban, iar dintre cei care erau înscriși la școala profesională, în anul școlar 2021-2022 au decis să renunțe la studii 106 elevi din mediul rural și 30 elevi din mediul urban.
În anul școlar 2021-2022, numărul băieților care au abandonat școala a fost mult mai mare față de cel al fetelor, la nivel primar, gimnazial și profesional.
La învățământul primar, 71 băieți și 37 fete au abandonat școala. Fenomenul abandonului școlar la nivel gimnazial reprezintă un număr consistent, 170 băieți au abandonat studiile, respectiv 135 fete.
Făcând referire la școala profesională, 76 persoane de gen masculin și 60 fete au renunțat la educația din școală. La nivel liceal, cifrele sunt sensibil egale, 6 băieți și doar 5 fete au abandonat liceul.
Reprezentanţii Inspectoratului Școlar Județean susţin că printre cei care abandonează școala se află, de regulă, „elevi care provin din familii cu părinți plecați în străinătate, elevi care provin din familii de rromi, declarați sau nu, starea materială precară a familiilor din care provin elevii; demersuri sporadice și ineficiente din partea unor cadre didactice sau directori de unități școlare pentru atragerea și menținerea elevilor la cursuri.