Se pregătesc licitațiile pentru Autostrada care taie Iașul de la Est la Vest!

* secțiunea de autostradă din județul Iași are o lungime de 55,6 kilometri, iar termenul de realizare este de 46 de luni (pentru fiecare tronson în parte), din care 10 luni etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție * pe traseul primului tronson (Moțca – Târgu Frumos, 27 km) sunt prevăzute 36 de poduri/pasaje cu o lungime totală de aproape 9 kilometri, 4 tuneluri (lungime 1,7 km) și 3 noduri rutiere * pentru tronsonul II (Târgu Frumos – Lețcani, 28,6 km), în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost prevăzute 33 de poduri și pasaje cu o lungime de 7,7 kilometri, 2 tuneluri și trei noduri rutiere

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat, miercuri, demararea procedurii de atribuire a contractelor de proiectare și execuție pentru tronsoanele 1 Moțca – Târgu Frumos, respectiv 2 Târgu Frumos – Lețcani, parte a Autostrăzii ,,Unirii” – A8.

Urmează ca în următoarele zile documentația pentru proiectarea și execuția lotului 1, va fi transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Pentru acest tronson, CNIR a inclus în documentație (Cerințele Beneficiarului) acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă finalizarea înainte de termen a sectorului de autostradă de aproximativ 5 kilometri între Moțca și Autostrada Moldovei – A 7 (nodul turbion de lângă Pașcani), iar pentru tronsonul 2 (28,6 km) a segmentului din Autostrada A 8 care va deservi ca variantă ocolitoare localitatea ieșeană Podu Iloaiei.

Secțiunea de autostradă din județul Iași are o lungime de 55,6 kilometri, iar termenul de realizare este de 46 de luni (pentru fiecare tronson în parte), din care 10 luni etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Pe traseul primului tronson (27 km) sunt prevăzute 36 de poduri/pasaje cu o lungime totală de aproape 9 kilometri, 4 tuneluri (lungime 1,7 km) și 3 noduri rutiere.

Pentru tronsonul II (28,6 km), în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost prevăzute 33 de poduri și pasaje cu o lungime de 7,7 kilometri, 2 tuneluri și trei noduri rutiere.

Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea Podului la viitoarea Autostradă și la rețeaua rutieră existentă.

În total, secțiunea A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei și prezintă o complexitate tehnică ridicată. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *