Sala Polivalentă a fost mutată cu 348 de metri. Guvernul cere imposibilul

În cadrul unei recente discuții cu presa locală, primarul Iașului, Mihai Chirica, admite că există încă probleme referitoare la demararea lucrărilor la Sala Polivalentă, al cărei viitor depinde exclusive de Guvern. „Sala Sporturilor depinde în continuare de factorul politic pentru că este în sarcina Guvernului aprobarea memorandumului. Noi lucrăm să predăm detaliile tehnice conform ultimelor avize pe care le-am primit, inclusiv am mutat-o cu 348 de metri ca să ne depărtăm de Spitalul Regional, am refăcut toate studiile geologice și le-am predat. Mai urmează să facă toată adaptarea suportului tehnic la nivel detaliu de execuție care se va termina până spre sfârșitul lunii aprilie. Urmează predarea la Compania Națională și vom începe iarăși rundele de rugăciune ca să se miște mai repede la nivel de Guvern, să vedem cât mai repede licitația. Stadionul, în schimb, e la mâna noastră, pentru că suntem în procedură de achiziție a unui credit cu care vom demara lucrările. Între timp, proiectul tehnic a trecut prin filtrele comisiilor tehnice”, a spus Chirica.

În ceea ce privește poluarea, un subiect delicat la nivelul municipiului Iași, primarul  consideră că rraficul (unul dintre principalii generatori de poluare în oraș) „nu va fi promovat decât prin câteva căi deja recunoscute la nivel internațional și care pot aduce îmbunătățiri – stimularea transportului public”. „Dacă aeroportul, să spunem că a costat în jur de 100 de milioane de euro, gândiți-vă că numai primul lot de autobuze și tramvaie a costat 144 de milioane de euro. Sunt eforturi foarte mari pe care le-am făcut pentru modernizarea transportului public și tocmai din dorința de a limita utilizarea vehiculelor personale. Bătălia va fi pe viață și moarte. Europa nu glumește când spune că până în 2030 are target privind limitarea emisiilor de particule de 2,5 microni rezultate urma arderilor din combustia internă și din utilizarea gazelor naturale. Acolo va fi bătălia pe piață și cu moarte și important este să ne găsească pregătiți. Adică, când un om lasă deoparte cheile mașinii și spune Gata, am înțeles, s-a terminat cu joaca, trebuie să îi oferi alternativa. Și va găsi”, spune Chirica.

Edilul-șef admite că alternative aceasta nu va fi clădită prin înființarea de noi parcări, ci, în final, mobilitatea ecologică va fi cea care va câștiga bătălia. „Parcări nu, pentru că nici dacă defrișez tot orașul și poate toată pădurea Ciric nu am unde să bag 144.000 de mașini. Ar fi o utopie să promit că voi lua din spațiul verde pentru a căuta platforme betonate. Nu vreau să nenorocesc viitorul copiilor, inclusiv al copilului meu. Trebuie să aibă și el dreptul de a descoperi o buburuză, un gândăcel și multe alte lucruri în natură. Acolo este esența vieții, faptul că lași copilăriei avantajului ei, nu trebuie ca adulții să distrugă totul în jur. Mașinile vor dispărea, aveți încredere că lumea va renunța la ele în favoarea rutelor de transport public. Lucrăm la degajarea arterelor, ridicăm săptămânal zeci de mașini parcate aiurea. Prin urmare, în cele din urmă, bătălia va fi câștigată de către mobilitatea ecologică”, spune Chirica.

Sabina PANCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *