Lidl fură la cântar!

În ultimele zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dispus desfășurarea unei ample campanii de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL, fiind verificate 295 locații din întreaga țară.

La Bacău, au fost verificate 11 locații din județ, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 25 amenzi contravenționale în valoare de circa 335 mii lei, 9 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 352 mii lei, oprirea temporara de la comercializare a produselor neconforme în valoare de 1.794 lei. Totodată, a fost propusă emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 6 unități.

La Vaslui, au fost verificat cele șapte puncte de lucru ale SC Lidl Discount SRL, respectiv 1 în Huși, 3 în Bârlad și 3 în Vaslui, pentru care s-au aplicat 27 amenzi contravenționale în valoare de circa 288.000 de lei, 5 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 778 lei și oprirea temporară de la comercializare pentru produse în valoare de 15.982 lei.

La Suceava, comisarii de la Protecția Consumatorilor au aplicat 12 amenzi în valoare de 156.000 de lei și două avertismente, în timpul unor controale efectuate la nouă magazine Lidl de pe raza județului.

Cele mai puține amenzi au fost aplicate la Iași. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean de Protecţia Consumatorului Iaşi au aplicat 10 amenzi contravenţionale în valoare de 77.000 de lei, 8 avertismente şi au cerut oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, precum şi oprirea temporară a prestării serviciilor la vitrinele frigorifice din unul dintre punctele de lucru.

Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control s-au aflat comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional, comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură), lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație, folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie, folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate.

„Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea? Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *