Intră buldozerele pe autostrada Bacău – Pașcani!
Contractele pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani vor fi semnate miercuri, 15 februarie 2022, la Ministerul Transporturilor. Asta înseamnă că, peste câteva săptămâni, firma UMB va putea intra la lucru în zona Moldovei, având acum front de lucru de aproape 250 km, de la Buzău la Pașcani, pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii A 7.
Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.
Pentru cei 30,3 km ai lotului 1 al sectorului de autostradă Bacău – Pașcani (Săucești – Trifești), constructorul român are la dispoziție 30 de luni și 1,63 de miliarde de lei (fără TVA). Contractul include construcția a 34 de poduri și pasaje dar și a unui viaduct de o complexitate tehnica ridicata (567 metri).
Lotul 2 al autostrăzii, Trifești – Gherăești (19 km), are o valoare de 1,277 miliarde de lei (fără TVA).
Contractul pentru Lotul 3 – Mircești – Pașcani (28 km) are o valoare de 1,76 miliarde de lei (fără TVA).
Pe 12 ianuarie, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău – Focșani, directorul UMB Cornel Bunghiuz a explicat că firma dispune de 5.000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică.
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.