Cătălin Urtoi, ieșeanul care va gestiona cele mai mari proiecte naționale de infrastructură, umilit de CNAIR
* „Am solicitat, în baza protocolului, mașină de la CNAIR, dar am fost refuzat pe motiv că nu au mașini! În cele din urmă, mi-am adus la București mașina personală pentru a rezolva anumite probleme ce țin de CNIR și totul pe banii mei. De multe ori merg cu tramvaiul, autobuzul sau metroul…”, a spus Cătălin Urtoi, director general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, care va gestiona cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră națională
Ieșeanul Cătălin Urtoi și-a anunțat candidatura pentru poziția de director general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere – CNIR, companie care va prelua în următorii trei ani toate proiectele de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare, urmând să le execute, iar apoi să le predea la CNAIR pentru mentenanță. „Am avut parte și de o situație inedită: în calitate de director general interimar CNIR, am stat patru ore la Ministerul de Finanțe, încercând să conving reprezentanții Ministerului și, nu în ultimul rând, Ministrul de Finanțe, că instituția pe care o conduc are nevoie urgentă de aprobarea primului buget de venituri și cheltuieli pe 2023, fără de care nu pot să-mi continui activitatea! Menționez că Ministerul Transporturilor și Ministerul Muncii și Protecției Sociale și-au pus semnătura pe acel Ordin Comun între cele trei ministere avizatoare. Am fost informat că săptămâna viitoare voi primi și avizul Ministerului de Finanțe. Rușinică acelor specialiști de prin diverse birouri care încearcă să mă impiedice în activitatea de operaționalizare a companiei. Nu uitați că această companie este jalon în PNRR și mi-am asumat în fața ministrului Transporturilor că până la numirea noului director general pe patru ani îmi voi duce misiunea până la capăt! Așa că… ghinion, vorba cuiva, NU am de gând să renunț!”, a scis, pe pagina sa de socializare, Cătălin Urtoi.
Acesta a anunțat că mandatul de director general al CNIR, pe care-l are din iunie, i-a fost prelungit cu încă cinci luni și, în ciuda faptului că va gestiona cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră națională, „nu am putut achiziționa o mașină, deoarece nu am un buget aprobat și nu am putut organiza o procedură de licitație pentru achiziția unui autoturism”. „În cele din urmă, mi-am adus la București mașina personală pentru a rezolva anumite probleme ce țin de CNIR și totul pe banii mei! De multe ori merg cu tramvaiul, autobuzul sau metroul La preluarea funcției de director general interimar, acum șapte luni, am avut trei oferte de indemnizație propusă de către membri CNR din cadrul CA CNIR, respectiv 50%, 80% și 100% din indemnizația directorului general CNAIR și am ales varianta cea mai ieftină pentru CNIR, adică 50%, iar asta cu mult înainte de Legea 296/2023 cu privire la unele măsuri de reducere a cheltuielilor la companiile și instituțiile de stat”, a precizat Cătălin Urtoi.
Acesta a ținut să aducă și o veste bună: documentația de HG pe indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Unirii – A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin, a plecat de la Ministerul Transporturilor și se află pe circuitul de avizare la celelalte trei ministere avizatoare, respectiv Ministerul Dezvoltarii, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și Ministerul Finanțelor.