Aeroporturile Moldovei, sub amenințarea falimentului!
* Moldova are trei dintre aerogări între primele șase din țară, ca număr de pasageri! * Aeroportul Internațional Iași a ajuns să plătească de la 70.000 de lei/lună la 300.000 de lei, în august, luna trecută plătind 2,2 milioane de lei! * dacă nu se va găsi urgent o soluție pentru a introduce aeroporturile sub umbrela legislației privind plafonările de preț la electricitate, acestea ar intra imediat în incapacitate de plată și, evident, în faliment!
Potrivit datelor oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România, în primele nouă luni din 2022 s-a înregistrat un trafic mai intens decât în perioada similară din anul de dinaintea pandemiei – 2019.
Între aeroporturile regionale, pe primul loc se situează cel din Cluj – cu 1.980.438 de pasageri, urmat de Iași – 1.193.400 de pasageri, Timișoara – 898.304, și Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava – 571.038 de pasageri.
Suceava devansează alte aeroporturi din țară precum cele din Bacău, Sibiu, Craiova, Oradea sau Târgu Mureș. La finalul anului trecut, Aeroportul „Ștefan cel Mare” se afla pe locul cinci în rândul aeroporturilor regionale, reușind pe parcursul acestui an să înregistreze o creștere semnificativă a numărului de pasageri.
Cu toate acestea, aeroporturile stau sub amenințarea insolvenței, din cauza facturilor mari la energie.
Aeroportul Iași, de exemplu, plătește la prețul zilei, fiind descoperit din pricina faptului că fostul furnizor a reziliat contractul-cadru, deoarece era sub prețul actual și înregistra pierderi.
Așa a ajuns aerogara ieșeană să plătească facturi de la 70.000 de lei/lună la 300.000 de lei, în august, luna trecută plătind 2,2 milioane de lei!
Dacă nu se va găsi urgent o soluție pentru a introduce aeroporturile sub umbrela legislației privind plafonările de preț la electricitate, acestea ar intra în incapacitate de plată și, evident, în faliment!